۳۰ بهمن ۱۳۹۱، ۱۳:۰۱

اردوی تیم ملی آغاز می شود/

حاشیه امنیت برای ملی پوشان کاراته با کدام منطق/شرایط برابر می شود؟

حاشیه امنیت برای ملی پوشان کاراته با کدام منطق/شرایط برابر می شود؟

رقابتهای کاراته قهرمانی کشور به مدت سه روز در اراک برگزار شد و پس از آن فدراسیون با اعلام اسامی 32 کاراته کا نحوه برگزاری مسابقات انتخابی را تشریح کرد. مسابقاتی که بازهم ملی پوشان اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان باید از روی سکوها آن را تماشا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دور نخست اردوهای آماده سازی تیم ملی کاراته از روز سه شنبه اول اسفندماه در تهران آغاز می شود و قرار است بعد از دو روز تمرین مرحله دوم رقابتهای انتخابی تیم ملی برگزار شده و در نهایت 17 نفر در اردو باقی مانده تا در مراحل بعد به دیدار نفرات اعزامی به مسابقات جهانی پاریس بروند.

در این خصوص امیدوار بودیم فدراسیون کاراته رقابتهای انتخابی را در شرایطی برابر برگزار کند نه اینکه کاراته کاهایی که تا چند ماه قبل عضو تیم ملی بودند بدون حضور در پیکارهای انتخابی تمرینات خود را در آرامش کامل پیگیری کنند تا در نهایت بعد از برگزاری چند مرحله رقابتهای انتخابی به دیدار نفراتی بروند که خسته و آسیب دیده از رقابتهای انتخابی به این مرحله رسیده اند.

اینکه کاراته کایی زمانی به میزان آمادگی لازم برای حضور در تیم ملی رسیده یک بحث است و اینکه همان کاراته کا در شرایط حال چه شرایطی دارد بحث دیگری است که کادر فنی و فدراسیون باید مدنظر داشته باشند. شاید بتوان برای مهدیزاده ، احمدی یا پورشیب که در مسابقات جهانی موفق به کسب مدال شدند امتیازاتی از این دست قائل شد ولی سایر نفرات می بایست از همان اولین اردو تمرینات خود را آغاز کرده و طبق برنامه های کادر فنی حرکت کنند.

مسعود رهنما سرمربی جدید تیم ملی در این مورد به مهر گفت: قبول دارم که شیوه فعلی انتخاب نفرات تیم ملی ایراداتی دارد ولی برای اصلاح آن باید گام به گام پیش رفت. ما در ابتدای راه هستیم و از سوی فدراسیون ماموریت دارم سیستمی را طراحی کنم تا شرایط یکسانی برای همه کاراته کاها در راه رسیدن به تیم ملی ترسیم شود.

وی ادامه داد: ملاک اصلی برای انتخاب باید شرایط فعلی کاراته کا باشد، اینکه یک ورزشکار عضو تیم و مدال کسب کرده می تواند یک پارامتر مثبت باشد ولی همین عامل هم نباید ملاک اصلی انتخاب قرار گیرد. ما الان برای تمامی نفرات راه يافته به اردو شرایط را تشریح کرده ایم و از هم اکنون همه نفرات در جریان هستند که چه راهی را برای رسیدن به ترکیب اصلی تیم ملی باید طی کنند.

تیم ملی کاراته بازیهای کشورهای اسلامی و مسابقات قهرمانی آسیا را برای سال آینده پیش رو دارد و نکته مهم وبارز این است بهترین و آماده ترین نفرات باید به ترکیب اصلی برسند و در این بین هیچ کاراته کایی نباید در حاشیه امنیت قرارداشته باشد.

کد خبر 1816761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha